• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Marginalen, godkänd sen avslag

Mummu

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
3 December 2021
Meddelanden
175
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Fick en bud från Lendo förra veckan i torsdags pa 175000 kronor med lösenkrav på 60000 kronor. På måndag ringde de från Lendo att tvinga mig ta låneförsäkning som jag nekade vid ansökan. Igår fick jag mejl att måste skicka filer på nytt där de kan se avier som de ska lösa åt mig. Det gjorde jag, ingen svar än. Idag hittade jag i brevlådan ett brev från de med avslag på min ansökan som de utskickat redan i fredags, dagn efter jag signerade skuldbrevet i torsdags. De visste redan att det avslag trots detta ber de mig att skicka filer på nytt. Lite förvirrad. Vad tycker ni?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Fick en bud från Lendo förra veckan i torsdags pa 175000 kronor med lösenkrav på 60000 kronor. På måndag ringde de från Lendo att tvinga mig ta låneförsäkning som jag nekade vid ansökan. Igår fick jag mejl att måste skicka filer på nytt där de kan se avier som de ska lösa åt mig. Det gjorde jag, ingen svar än. Idag hittade jag i brevlådan ett brev från de med avslag på min ansökan som de utskickat redan i fredags, dagn efter jag signerade skuldbrevet i torsdags. De visste redan att det avslag trots detta ber de mig att skicka filer på nytt. Lite förvirrad. Vad tycker ni?
Varför blev du nekad? Vad hadde du för förutsättningar?
 

Mummu

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
3 December 2021
Meddelanden
175
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Inkomst 258000
Inga anmärkningar
4ff
UC 6.1%
hade anyfin på 51000
Ferratum 22000
De skulle de lösa som lösenkrav
 

Mummu

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
3 December 2021
Meddelanden
175
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Konstig är ju att efter de skickade avslag till mig forsätter de mejla om kompletteringar.
 

Mummu

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
3 December 2021
Meddelanden
175
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Ska göra det lige senare. Hade gort en till ansökan via Marginalens hemsida med en hörge belopp efter jag gjorde asökan via Lendo. Kanske fick avslag på den ansökan då jag hade en aktiv ansõkan innan redan.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Ska göra det lige senare. Hade gort en till ansökan via Marginalens hemsida med en hörge belopp efter jag gjorde asökan via Lendo. Kanske fick avslag på den ansökan då jag hade en aktiv ansõkan innan redan.
Aha men det förklarar ju saken. Då blir det ju automatisk avslag om du gjorde ansökan efter lendo. Du valde ju erbjudande på lendo eller hur?
 

Mummu

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
3 December 2021
Meddelanden
175
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Ja först Lendo, efter gick direkt till Marginalens hemsida och ansökge där lite högre belopp.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Ja först Lendo, efter gick direkt till Marginalens hemsida och ansökge där lite högre belopp.
Så kan man inte göra. Andra gången blev det automatisk avslag. Du är fortfarande beviljad på den belopp som du valde via lendo. Så ifall du vill ha kvar det ska du skicka kompletteringar. Det är på den andra ansökan du fick avslag.
 

Mummu

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
3 December 2021
Meddelanden
175
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Hoppas det. Skickade nya filer igår till de. Fick ingen svar idag, kanske imorgon. Håller tummarna.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp